Det skal du vide, når du går i gang med en video:

 

1) Gør dig overvejelser omkring, hvorfor du/I skal bruge en video
og hvem målgruppen er. Eksternt eller internt?

Hvad vil I gerne have ud af, at lave den her film? Fx:
- at guide flere folk ind på jeres hjemmeside fra Facebook
- at give viden til jeres målgruppe i form af tutorials (5 tips til en mere effektiv arbejdsdag)
- at tease for et event som kommer (10 sekunders video som fanger opmærksomheden)
- at rekruttere nye medarbejdere
- at skabe tillid til jeres brand


2) Find ud af hvor budgettet ligger så du ved, hvad der er at gøre med.
Det er nemmest for alle, hvis I har et nogenlunde budget klarlagt,
så der er klare linjer fra begyndelsen.


3) Aftal et møde med en videograf.
Du behøver ikke at have alt på plads inden I aftaler et møde. Det vigtige er blot, at der er et formål
med det hele og I har en grund til at lave en video. Derfra kan jeg tage over og hjælpe jer med at få form
på videoen ved at præsentere en idé, plan og stil.

Mangler du inspiration?

Jeg har lavet en serie med håndgribelige tips til videoproduktion - både det tekniske og det indholdsmæssige. Her kan du både få konkret viden samt inspiration til dit næste projekt.

Bruger du din bagrund til at fortælle historien? Baggrunden siger meget om dit indhold og alt det visuelle input skal du gøre aktivt brug af!